26 de setembre 2007

Shawn Kemp



No trobo ningú a part del Sr. 23 i de Dominique Wilkins, del que no puc opinar perquè no vaig viure la seva etapa, que demostri tanta plasticitat a l’hora d’esmaixar una pilota com feia Shawn Kemp.

Veig a Carter, per posar un exemple, fer una esmaixada a lo bestia portant-se per davant seu a qui es posi, mantenint-se en l’aire tota l’estona que vulgui i venir-se avall el pavelló sencer. Espectacular o és sense cap mena de dubte “para cagarse en la perra vamos” però no m’impressiona de la mateixa forma que ho feia el 40 dels Supersonics.

No sé com explicar-ho, però jo ja m’entenc.

La qualitat no és molt bona, per no dir pèssima, però és el més decent que he trobat pel youtube.

M’agradaria que paréssiu atenció a l’ultima esmaixada. Crec que defineix a la perfecció el que comentava abans de lo de la plasticitat i en que els de ara ho hi arriben ni a la “suel del sapat”. Sempre sota el meu punt de vista clar.

Encara recordo quant em baixava a jugar al Longaron, a les cistelles dels petits. Més o menys l’escala vindría a ser la mateixa; els meus 1,80m. en una cistella que faria 2,40-2,60m. i els 2,08m. i els 3,15m. de Kemp. Imitava l’ultima esmaixada del video, el que havia vist del Dominique, del Isaiah Ryder, del Pippen, del Jordan......aaains que viejos que estamos ya! Y que poca elasticidad cojones!

Shawn Kemp és va retirar l’any 2003 i , com bona estrella que va ser, va estar ingressat en clíniques de desintoxicació, problemes de pes i detingut varies vegades per conduir sota els efectes de les drogues, la beguda...